bout me...I'm just a person part 2

assalamualikum,

hi semua
apa khabar sihat?
lamanya tak update blog
lately sibuk sikit dengan kerja

now aku nak continue pasal siapa aku sebenarnya
so that semua orang boleh kenal aku lebih rapat
bak kata perpatah
"tak kenal maka tak cinta"
hihihi

emmm
secara jujurnya aku ni seorang yang sangat sensitif
kira jenis yang cepat touchinglah ni
hahaha
cepat tersentuh dengan sesuatu perkara
kadang-kadang orang lain tak rasa sedih pun dengan perkara tu
tapi aku dah tangkap leleh dah
nak buat macam mana kan dah dilahirkan sebegini rupa
aku redha sajalah

tapi tu dulu
sekarang ni aku dah agak berubah sikitlah
contohnya dalam bab touching-touching ni
sebab aku nak jadi seorang yang happy go-lucky saja
ada masalah pun tak nak tunjuk dekat orang
kenapa aku memilih untuk jadi macam ni?
sebab keadaan yang ubah aku sebegini
tapi aku tak adalah nak salahkan pada keadaan saja...
aku dulu kalau tak ada orang lain sebagai tempat bergantung/mengadu masalah kira dah tamatlah riwayat...

tapi biasalah dalam dunia ni...tak semua orang tu baik
kadang-kadang kawan tikam kawan pun ada dalam dunia ni
dan dalam kes aku kira aku kenelah benda yang kawan tikam kawan ni
kita jadikan dia tempat kita kongsi rahsia-rahsia kita
tapi sebaliknya kawan yang pada mulanya dipercayai ni tadi
membongkarkan rahsia kita pulak pada orang lain
tidak kisahlah apa pun alasannya...tapi bagi aku kalau benda tu dah diiktirafkan sebagai RAHSIA
tak gunalah kalau kita bagi tahu pada semua orang
kerana kalau semua orang dah tahu benda yang dirahsiakan itu kira tak gunalah kita berahsia...

tapi dari pada aku marah-marah
sebaliknya aku forget & forgive saja
buat apa nak gaduh-gaduh sebab benda-benda macam tu
dan sepatutnya aku berterima kasih pada kawan aku n
sebab dari dialah aku belajar jangan terlalu percayakan seseorang itu
dan hasilnya jadilah selimutku,fydo dan epit...
kerana bagi aku tak ada sapa yang paham diri aku melainkan diri aku dan Allah saja
aku berubah mengikut keadaan...dan aku rasa selagi aku tak susahkan sesiapa that's meant it's ok...

ujian datang lagi
aku diuji dengan benda yang sama
tapi kali ni aku berada di Universiti
aku agak lama berkawan dengan dia
jadi aku amik risiko dengan percayakan seseorang selepas kejadian yang lepas
aku rasa mungkin ada orang yang baik dan boleh dipercayai
tapi ternyata aku salah salah lagi
rupanya dia pun macam kawan aku yang lepas
asyik kene saja aku ni
mungkin memang dah tak ada dah orang yang betul-betul boleh dipercayai

emmm
nampaknya aku kene buat part 3 la pulak lepas ni
sebab banyak lagi yang aku perlu cerita...
tapi aku ada kelas la pulak
kalau Allah mengizinkan malam ni aku akan sambung balik...insyaAllah

jadi sampai sini sajalah jawabnya
semoga kita ketemu lagi selimutku

assalamualaikum,

^__^"v

The s3LimuTkU...

Actually this blog is about my other side of life...the one that all of you don't see everydays...so just enjoy it and hope that this piece of @#$% that I wrote will bring your life a bit happier... ^__^"v

^__^"v

m3 n 0nLy m3

My Photo
s3LimuTku
fun+suck+happiness+stressful=my life ^_^"v
View my complete profile
s3LiMuTkU. Powered by Blogger.